REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi. Będą dodatkowe ekspertyzy stanu budynków [OŚWIADCZENIE]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi. Będą dodatkowe ekspertyzy stanu budynków [OŚWIADCZENIE]
Tunel dalekobieżny CPK to kluczowy element tzw. linii „Y”, czyli projektowanej trasy Kolei Dużych Prędkości między Warszawą, CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. Będzie on przebiegać przez centrum Łodzi – pod istniejącą, gęstą zabudową. Na etapie sporządzania projektu budowlanego na zlecenie spółki CPK została wykonana ocena stanu technicznego budynków, a teraz planowane jest pogłębienie wcześniejszych analiz. Spółka CPK wydała specjalne oświadczenie, którego treść, w całości, prezentujemy poniżej.
[Wrocław] Do 2020 roku nie ma szans na Koleje Dużych Prędkościartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Do 2020 roku nie ma szans na Koleje Dużych Prędkości
Budżetu państwa nie stać na sfinansowanie budowy Kolei Dużych Prędkości - tłumaczy swoją decyzję o z...
Umowy, projekty, wykupy, budowa. Oto, co w tym roku dzieje się w Programie CPKartykuł
Pokaż artykuł
Umowy, projekty, wykupy, budowa. Oto, co w tym roku dzieje się w Programie CPK
Ponad 1500 hektarów zakupionych w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć, kilkadziesiąt podpisanych umów, milionowe dofinansowanie z funduszy unijnych, odbiory projektu budowlanego lotniska i dworca kolejowego, do tego trwające prace budowlane w Łodzi przy tunelu dalekobieżnym i zaawansowane projektowanie 480-kilometrowej linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem – to tylko część działań realizowanych w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego z ostatnich 11 miesięcy.
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY + ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Faustyna rozpoczęła drążenie drugiego tunelu kolejowego na trasie Łódź Fabryczna – Kaliska/Żabieniecartykuł
Pokaż artykuł
Faustyna rozpoczęła drążenie drugiego tunelu kolejowego na trasie Łódź Fabryczna – Kaliska/Żabieniec
Maszyna TBM Faustyna rozpoczęła budowę drugiego jednotorowego tunelu kolejowego na podziemnej trasie między stacjami Łódź Fabryczna a Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o wartości ponad 1,5 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi
Spółka CPK przekazała konsorcjum budowalnemu PORR plac budowy komory startowej Retkinia pod drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł m.in. rozpocząć organizację zaplecza budowy, a także sprowadzić maszynę drążącą TBM, która wykona tunel o średnicy blisko 14 metrów i długości ok. 4,6 km. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania.
Około tysiąc pytań wpłynęło w przetargu na budowę tunelu KDP w Łodzi artykuł
Pokaż artykuł
Około tysiąc pytań wpłynęło w przetargu na budowę tunelu KDP w Łodzi
Ogromne zainteresowanie potencjalnych kontrahentów i około tysiąc pytań związanych ze specyfikacją zamówienia, które wpłynęły do CPK, przełożyły się na przesunięcie terminu otwarcia ofert w przetargu na drążenie tunelu w Łodzi. Nowy wyznaczony termin to 20 grudnia 2024 r. Zmiana nie wpłynie na terminową realizację inwestycji. CPK chce podpisać umowę z wykonawcą w II połowie 2025 roku.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Trwa budowa nowego podziemnego przystanku kolejowego Łódź Koziny [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego podziemnego przystanku kolejowego Łódź Koziny [FILM + ZDJĘCIA]
Łódź Koziny to budowany podziemny przystanek osobowy w tunelu średnicowym, położony w Łodzi, w dzielnicy Bałuty, na granicy Żubardzia i Kozin, u zbiegu ulicy Drewnowskiej z Kasprzaka i Aleją Włókniarzy w obrębie komory rozjazdowej. Koszt tej inwestycji to blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Co słychać na budowie średnicowego tunelu kolejowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie średnicowego tunelu kolejowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi. Będą dodatkowe ekspertyzy stanu budynków artykuł
Pokaż artykuł
Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi. Będą dodatkowe ekspertyzy stanu budynków
Spółka Centralny Port Komunikacyjny przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wykonanie dodatkowych ekspertyz technicznych budynków nad przygotowywanym tunelem dalekobieżnym Kolei Dużych Prędkości. Uruchomienie postępowania planowane jest w I kwartale przyszłego roku. Kolejne ekspertyzy mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom.
Jak przebiega dalsza budowa kolejowego tunelu średnicowego pod centrum Łodzi? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Jak przebiega dalsza budowa kolejowego tunelu średnicowego pod centrum Łodzi? [FILMY]
W piątek, 29 listopada mniejsza tarcza TBM Faustyna zakończyła drążenie czwartego tunelu jednotorowego między Kozinami a Kaliską na trasie podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Tarcza wyprzedziła harmonogram o blisko 2 miesiące. Wykonane tunele połączą stacje Łódź Kaliską i Łódź Żabieniec z dwutorowym tunelem do Łodzi Fabrycznej. Inwestycja PLK SA za ponad 2 mld zł ubiega się o dofinansowanie z FEnIKS.
Bliżej budowy peronów na podziemnym przystanku Łódź Polesie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Bliżej budowy peronów na podziemnym przystanku Łódź Polesie [ZDJĘCIA]
Przystanek Łódź Polesie, to jeden z trzech przystanków, które zapewnią dogodną komunikację w tunelu nowobudowanej podziemnej linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej do stacji Żabieniec i Kaliska. Rozpoczęły się prace na najniższym poziomie Polesia. Kontynuowane są roboty na przystankach Śródmieście i Koziny.
REKLAMA